Wybierz agencję interaktywną i wypromuj swoją firmę w sieci

Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie stosunkowo nowe. Sporemu gronu osób jest całkowicie obce, ale dla tych, którzy dbają o wizerunek swoich firm w Internecie, jest bardzo dobrze znane. Agencje interaktywne utworzyły się w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także możliwościami, jakie zaoferował on właścicielom firm w zakresie marketingu. Z początku miały one spełniać zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak niebawem zmieniły kurs w stronę programowania. Chcąc sformułować definicję agencji interaktywnej należy powiedzieć, że jest to firma wyspecjalizowana w prowadzeniu strategii rozwoju wizerunku przedsiębiorstw w Internecie w oparciu o założenia przedstawione przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i buduje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.


Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najpopularniejszych działań agencji interaktywnych należy projektowanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to współcześnie podstawowy element działalności każdej firmy. Jest niezawodnym źródłem informacji o firmie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeżeli posiadamy nowoczesną i dobrze wypozycjonowaną stronę www, można bez trudu znaleźć ją w sieci, trafi więc na nią mnóstwo odwiedzających, czyli przypuszczalnych klientów. Głównym celem działań pozycjonerskich jest popularyzowanie marki danej firmy w Internecie pod określonymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Istotne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wpisać w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Znaczącym działaniem dla promowania marki w sieci jest także kierowanie kampaniami reklamowymi. Wysoka ranga firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne zwykle tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od pewnego czasu modne stały się kampanie z wykorzystaniem mediów społecznościowych jak np. facebook. Innym istotnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz programów, umożliwiających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie podejmują agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeżeli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z usługi hostingowej agencji interaktywnej i wykupić miejsce na jej serwerze.


Katalogowanie stron www
Nierzadko zdarza się, że agencje posiadają, zakładają własne katalogi stron. Katalog stron jest to zbiór stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego rolą jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się za pomocą automatu , ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog przeważnie jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony internetowej. Opłata za dokonanie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasami zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest wnikliwie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak pokazano powyżej agencje interaktywne podejmują ciąg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Usiłują kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są wieloma kanałami komunikacyjnymi, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które wykonują najszerszą skalę usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych opiera się na takich samych fundamentach jak innych firm wykonujących usługi. Ich oferta skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają również osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie powinno się mylić z agencjami public relation, których podstawowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo zbieżnych, zbliżonych celów, korzystają z innych narzędzi i metod działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom zapukać do ogromnego grona potencjalnych klientów. Najwięcej możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności firm jest nieoceniona i wciąż rośnie. Wraz z rozwojem technologii i najrozmaitszych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można wykorzystać do lansowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm to działalność w Internecie, a agencje interaktywne mają za zadanie jak najlepiej je w tę przyszłość poprowadzić.
Jeśli chcecie znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się promowaniem Waszej firmy, opłaca się zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam przejrzysty katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, według układu alfabetycznego. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie bardzo proste. To świetne miejsce dla tych, którzy są na początku swojej przygody z aktywnością firmy w Internecie.